skip to Main Content

CQ Japan

Varför är visitkorten så viktiga? Varför förstår jag inte hur besluten förankras? Hur klagar jag om min leverantör inte uppfyller mina förväntningar? Varför verkar detaljerna ha så stor betydelse i alla diskussioner?

SYFTE OCH MÅL

Syftet med utbildningen är att ge kunskaper och perspektiv på Japan, japansk kultur och affärskultur. Målet är att deltagaren ska kunna få en god CQ kompetens och självständigt kunna använda verktygen efter avslutad utbildning.

MÅLGRUPP

Utbildningen passar dig som arbetar med japanska kollegor, ska flytta eller har flyttat till Japan och snabbt vill förstå hur man bäst navigerar den japanska kulturen.

UR INNEHÅLLET

Den japanspecifika inriktningen ger en god inblick i japansk affärskultur och vilka faktorer som format det Japan vi ser idag. Med utgångspunkt från den japanska kulturen lär vi oss förstå de kulturkrockar som kan uppstå då man arbetar i Japan och med kollegor från Japan.

Fallstudier varvas med teoretiska föreläsningar och anpassas till det aktuella utbildningstillfället.

    Webbplatsen är spamskyddad med reCaptcha. Googles sekretess och användarvillkor används.

    Back To Top